Anmeldelse af FKJ: Et kæmpe musikalsk talent

M.L.I.

fredag d. 15. februar 2019 kl. 17:32 af: M.L.I.

FKJ aka French Kiwi Juice gav
publikum en musikalsk oplevelse de sent vil glemme.

Helt alene formåede FKJ at spille som et band. FKJ er en multi-instrumentel musiker, der både spiller på guitar, bas, saksofon, keyboard, klaver og ikke mindst kunne han også synge. FKJ varierede ikke kun instrumenterne, men også musikstilen var varierende.

At bestemme hvilken genre FKJ spiller, er nærmest umulig. FKJ er en ekstrem dygtig musiker som kan spille stor set alt. FKJ spiller en blanding af elektronisk, blandede med jazz inspirerede klaver og saksofon, en funky bas toppede af med fede r’n’b beats. En cocktail der var velsmagende.

FKJ var fænomenal på scenen, og det var utroligt at se ham mixe og loope hver eneste sang live og uden hjælp. Som publikum fik man følelsen at være med til en stor jamsession, som var fyldt med genialiteter, soloer og som fik os alle til at danse. Der var en utrolig god stemning denne aften i Vega og flere gange var klapsalver ikke nok. Publikum trampede i gulvet og var så vilde med FKJ, at de kunne stå der til den lyse morgen.

En publikumsfavorit var sangen Tadow, som FKJ har lavet i et samarbejde med Masego. Jeg kan stærkt anbefale at lytte til Masego, hvis man synes FKJ er fedt og har lyst til at høre mere i samme boldgade.  FKJ fyrede den af med lækre toner på saksofonen, mens en skygge af Masego var blevet projekteret op på et kæmpe lærred som hang foran scenen. Denne scenografi brugte FKJ under hele koncerten, hvilket var en fed effekt og gjorde at rummet blev fyldt godt ud. Det underbyggede også den stemning FKJ gerne ville have frem i sine numre og publikum. Det var især visuelle billeder af natur og dyreliv, men også diverse artister FKJ har spillet med.

FKJ spillede for et udsolgt Vega, og vi glæder os til at høre mere fra ham. Han har ingen bookede koncerter i Danmark foreløbigt.