Anmeldelse: Jungle på VoxHall

Stemningen var god og alle fans var mødt op da Jungle fredag aften spillede på Voxhall. I baggrunden stod der JUNGLE med store bogstaver og gul røg lagde sig over scenen. Fansene var spændte på at høre Jungle med deres andet album på spillelisten. Og de skuffede da heller ikke. Med de nye hits som ”Heavy, California” ”Happy man” og ”House in LA” blev festen rigtig skudt i gang.

Koncerten startede ud med en rigtig ballade kaldet ”Smile”, hvilket var et super godt åbningsnummer. Trommer og percussion sammen med 4 frontvokaler lyder simpelthen bare alt for sprødt. Og Jungle gør det på deres helt egen måde. De spillede fedt sammen, havde et glimt i øjet og var glade for at spille for det århusianske publikum. Det smittede selvfølgelig af på os alle, og der var da heller ikke nogen der stod stille under en kanon god koncert.

Jungle forstår at få deres stemmer til at klinge sindssygt godt sammen, og det lyder ligeså fantastisk på deres album som det gør live. Hvis man er fan af deres album, så kan jeg anbefale at se og høre Jungle næste gang de spiller live. Deres live performance lyder nemlig meget ens med deres album, så man bliver ikke skuffet. Det også fedt at deres live performance lyder som deres plade, men jeg ville gerne have set nogle små afstikkere, hvor de gav publikum noget ekstra, som man kan når man spiller live. Selvom det var en festlig koncert og man stod og dansede med på viben, ville det have været ekstra godt med lidt lir og en solo måske. Selvom de ikke havde nogle vilde overraskelser eller andet i ærmet, spillede Jungle stadig rigtig godt som band. Og med de sange de har, er det måske heller ikke nogen grund til at ændre meget i det.

Generelt var det en velspillet koncert, hvor der også var plads til at Jungle kunne spille gamle sange som ”Busy Earnin’” og ”Time”. Publikum var til stede og havde en fest med Jungle. Under nummeret ”Lemonade Lake” var det som om Jungle og publikum peakede. Utrolig dejlig sang som publikum elskede og de sang også med på omkvædet ”i miss yoooou”. Jungles nasale stemmer passede perfekt her sammen med publikums.

Alt i alt en god koncert med Jungle, som jeg forventer mere godt fra. Koncerten for 5 ud af 6 stjerner.