Anmeldelse: Noah Carter på vej til tops

Noah Carter spillede lørdag aften på Train og det var til at mærke, at Carter var steget i popularitet. Der blev udsolgt ugen op til koncerten, hvilket betød at Train var på sit højeste niveau, klar til at byde Carter velkommen i smilets by. Noah Carter var også klar, på at feste med det århusianske publikum.

Publikum var spændte på at se Danmarks måske bedste engelske rapper og det med god grund. Efter hans første udgivelse ’Couch Dreams’ var forventningerne høje og ”hypen” omkring Mr. Carter har kun været stigende. Med den spritnye udgivelse ’2nd demo’ trådte Noah Carter på scenen og satte stemningen. Han var klar til at gøre hypen retsgyldig, og vise sit værd.

Noah Carter kom godt rundt om sit repertoire, fik spillet både nyt men også gammelt. Det var helt klart, at publikum havde lyttet mere til det gamle musik fremfor det nye. Under de gamle sange var dansen eller nærmere mosh pittende langt vildere og folk sang begejstret med. Især på sangene ’Come alive’, ’No Favors/5000’ og ’Team Litty’ gik bølgerne højt og festen var på sit højeste. Det kunne ses på Carter, at publikum var gladere for de gamle sange, og Carter performerede simpelthen bedre under disse. Energien fra publikum smittede af på Carter og han var også taknemlig for opbakningen. Det var dog ikke kun det gamle musik folk var vilde med. Sangene ’Oh’ og ’Floatin’ fra det nye album blev også eksekveret på bedste vis og publikum tog godt imod dem.

Carters sange ligger op til fest og dans, men han viste også en anden side af sig selv. Under flere af de nye sange viser Carter en dybere side af sig selv, hvilket publikum tog som en behagelig pustepause, hvor de kunne lytte til hvad Carter havde på hjertet. Det blev en smule kedeligt i længden, og Carters lyrik var til tider også utydelig og mumlende. Heldigvis er Carter god til at være på en scene, og hans kontakt til publikum er god. Han kommer med sjove kommentarer og har hele tiden en finger i jorden for at mærke stemningen.

Carter er helt sikkert værd at holde øje med, og han leverer engelsksproget rap i meget høj klasse.  Derfor giver han også noget ekstraordinært til den danske hiphop scene, som ellers er præget af dansksproget rap og autotune. Carter sluttede koncerten af med sin første udgivet single ’Do you’, som satte et punktum for en god koncert dog med plads til forbedring. Han går helt sikkert en lys fremtid i møde.