Anmeldelse: Scarlet Pleasure | Grøn 2017

Klokken viser 14.00 på smartphone uret, og det grønne område ved Marienlystvej i Aarhus er efterhånden begyndt at blive fyldt op af folk i alle aldre. Ung som gammel er taget til Grøn der for 35 år er et smut forbi og underholde det aarhusianske folk. Første band på P3-scenen er trioen Scarlet Pleasure, bestående af sanger Emil Groll, trommeslager Joachim Dencker og bassist Alexander Malone. Det er første gang at Scarlet Pleasure er på turné med Grøn Koncert karavanen.

Da klokken har passeret 14 går bandet på scenen og spiller det første nummer som er “Wanna Know”. Et forholdsvis rocket nummer i forhold til de andre sange de har lavet før. Nummeret er møghamrende funky og catchy, og fungerede rigtig godt live. Det er specielt værd at nævne trommeslagerw Joachim som virkelig virker til at elske at spille dette nummer live. Det forstå man godt i forhold til hvor bærende et element trommerne er i denne sang.

Næste nummer på den musikalske menu er deres seneste single “Limbo”. Et nummer jeg er stor fan af. Det er funky, dansevenligt og lyder godt. Og netop det der med at lyde godt gør bandet ret stabilt igennem deres 40 minutter lange sæt.  Alle de 9 sange de når at spille bliver spillet i høj klasse. Bandet lyder sublimt live, og sammen med Emil Grolls imponerende stærke stemme får de virkelig sat gang i pladsen. Det skulle ikke undre mig om nogle af de syge på Skejby Sygehus, ikke langt fra pladsen, har rejst sig op og er begyndt svinge lemmerne.

Scarlet Pleasure er jo et band der laver sange der er vanvittigt funky og dansevenlige, og det kan også mærkes på publikum som gennem hele koncerten vrikker, danser og generelt virker til at nyde eftermiddagens første koncert på P3-scenen. På scenen udviser bandet stor energi, med smil og en udadvendthed mod publikum der er behagelig at være vidne til. Publikum tager da også glædeligt imod energien og giver gerne lidt smil og god energi tilbage på scenen.

Når Scarlet Pleasure går på scenen emmer det med de samme af sol, sommer, chill og hygge. Det er behageligt, det er afslappende samtidig med at det er underholdende og eminent. Scarlet Pleasure er virkelig gode live, og deres musik kommer virkelig til sin ret på livescenerne.