Anmeldelse: Post Malone satte ild til Royal Arena

S.M.B.

Læserne

mandag d. 4. marts 2019 kl. 20:41 af: S.M.B.

Der er ingen tvivl om at den 23-årige, hårdt-rappende, tatoverede texas rapper Austin Richard Post, bedre kendt som Post Malone, er en yderst populær mand. Dette bevidner en totalt udsolgt koncert i Royal Arena, og ekstrem opbakning og bifald fra hver og en af de 16.000 publikummer.

Lørdagens koncert var helt fra start en noget anderledes oplevelse end det havde været samme sted fredag aften, hvor Nicki Minaj optrådte for godt 4000 mennesker, salen var nemlig proppet til randen ,ed 16.000 glade publikummer.

Den unge rapper der slog igennem med hittet “White Iverson” i 2015, indtog scenen selvsikkert, iført et gul og sortternet jakkesæt til tonerne af “Broken Whiskey Glasses” og masser af fyrværkeri.

Det er altid noget af en udfordring at indtage en så stor scene som ene mand, men ‘Posty’ formåede at løfte opgaven, hjulpet lidt på vej af et vildt lysshow, to kæmpe storskærme og masser af fyrværkeri og ild.

Og publikum virker da også til at være helt forblændet af den unge verdensstjerne. Gulvet er blevet et hav af dansende, syngende, hoppende og moshpit-dannende mennesker.

Post Malone har hele vejen igennem fuldstændigt kontrol over publikum og leverer en koncert der veksler dejligt mellem de meget tempofyldte sange med tung bas og sprængfyldt af energi, og de mere stille og underspillede numre som giver publikum et tiltrængt pusterum.

Den unge rappers tunge gennemtrængende basunivers manifisterer sig i marv og ben og gør sig godt i den store arena.

Og hvem andre end Post Malone kan finde på at tænde en smøg på scenen og samtidig opfordre alle andre der skulle lyste det til at gøre det samme. I dette øjeblik af aftenen bliver luften i arenaen lige så tung som på en gammel brun Amager bodega.

Hans hæse stemme giver hans sange en ekstra dimension live end på de polerede studiealbums, og man har på intet tidspunkt en fornemmelse af at han ikke har 100% kontrol over hvad han laver.

Post Malone beviser i løbet af koncerten også at han kan andet end at slynge sprøde hiphop beats og råt rappende tekster ud, da han udfører en smukt akustisk sang, med ham selv på guitar. En guitar som han da så også i bedste rockstar stil ender med at smadre under de sidste toner af storhittet “Rockstar”.

Koncerten slutter på et absolut højdepunkt, med et diss til alle dem der ikke har troet på ham og en opfordring til at gøre lige præcis det man brænder for med sangen “Congratulations” og udbruddet ‘Congratu-fucking-lations!’

Foto: Tobias Lindhardt Iversen

Skriv et svar